top of page
  • Writer's pictureAriunzayat Yunren

Indie game-ийн тухай

Томоохон тоглоом нийтлэгчдээс санхүүгийн болон техникийн дэмжлэг авалгүй,  ганц нэгээрээ эсвэл цомхон багаар бүтсэн видео тоглоомыг Independent Developers game буюу Indie game гэдэг.  

Индие тоглоомууд хэрхэн үүсч хөгжсөн бэ?

Тоглоомын ертөнцийг Sega, Nintendo болон бусад томоохон компаниуд зохицуулдаг байсан тул 2000-аад оны эхээр хөгжүүлэгч нар бие дааж тоглоом гаргадаг ч тоглоомын салбарт орж, зах зээл рүү нэвтрэхэд маш төвөгтэй, амжилтанд хүрэхгүй боломжгүй байжээ.  

2004 онд Valve корпорацийн зүгээс Steam платформыг бий болсоноор видео тоглоомын ертөнцөд маш том өөрчлөлтийг авчирсан. Энэ платформ дээр хөгжүүлэгч нар өөрсдийн тоглоомоо байрлуулж, зах зээлийн эргэлтэд оруулж, тоглогчдод ойр болж, тэдэнтэй дижиталаар холбогдож, тоглоомынхоо тухай санал хүсэлийг авч, тоглоомоо улам боловсронгуй болгосноор цаашдын хөгжилд нь маш чухал эргэлтийг авч ирсэн юм. Тэр даруй огцом өсөлт үзүүлээгүй ч өнөөдөр энэ платформ дээр 1.5 сая орчим тоглоом байдаг

Инди тоглоомууд тоглогчдын дунд улам бүр түгээмэл болж, энэ салбарт ихээхэн нөлөө үзүүлсэн. 2018 онд инди тоглоомын үнэ/орлого 6.3 тэрбум доллар байсан бол 2020 оны хоёрдугаар хагас гэхэд 7.7 тэрбум доллар болж өссөн байна. Эдгээр тоглоомуудын үнэлгээ 78% эерэг үнэлгээтэй.

Хамгийн амжилттай инди тоглоомуудыг дурдвал:

Celeste, Cuphead, Hades, Hollow Knight, LIMBO, Minecraft, Shovel Knight, Stardew Valley, The Binding Of Isaac, and Undertale.

Инди тоглоом хөгжүүлэх давуу болон сул талууд

Инди хөгжүүлэгчид тоглоомын стандартаас хараат бус, өөрт байгаа санаагаа зоримог илэрхийлдэг. Ийм ч учраас тэдний бүтээл амжилт олох нь түгээмэл юм.

Инди тоглоомыг хөгжүүлэх давуу талууд:

  • Хөгжүүлэлтийн үйл явцыг өөрөө бүрэн хянаж, тоглоом нийтлэх сар өдрөө өөрөө тогтоож, эхнээсээ дуустал хөгжүүлэгчийн мэдэлд байдаг.

  • Өөрийн гэсэн үзэгчидтэй, тэдэндээ зориулж тоглоомоо үйлдвэрлэдэг тул нийтлэлчээс хамаарал бага. Нийтлэгчид ямар ч үйлчилгээний хөлс, хураамж гэх мэт төлбөр төлөх шаардлагагүй, өөрт хамгийн тохиромжтой мөнгө олох загварыг сонгох боломжтой. Таны тоглоом таны өмч болно.

  • Хэдийгээр таны тоглоом тодорхой нэг нийтлэгчээс хамаардаггүй ч дараа нь тоглоомоо зах зээлд гаргах үедээ нийтлэлчтэй хамтарч болно, бас хамтрахгүй байж ч болно.  

Инди тоглоомыг хөгжүүлэх сул талууд:

  • Инди тоглоомыг бүтээхэд маш их шаргуу хөдөлмөр, цаг, мэдлэг, энерги шаарддаг.

  • Та гав ганцаараа тул хөгжүүлэлтийн процессыг ямар ч дэмжлэггүйгээр туулж, тоглоомын агуулга, үзэл баримтлал, арга, төрөл; маркетинг менежемэнт  хүртэл бүх зүйлийг өөрөө хийх хэрэгтэй болно. Зөвхөн хөгжүүлэлт төдийгүй зах зээлд байр сууриа олтол маш их цаг хугацаа шаардана.

 

AAA Game vs Indie Game: Ялгаа нь юу вэ?

AAA тоглоом болон инди тоглоомын гол ялгаа нь төсөв, цар хүрээ юм. Инди тоглоомууд нь хамаагүй бага төсөв, илүү өвөрмөц механик, богино өгүүллэг, илүү загварлаг урлагтай байдаг. Үүний зэрэгцээ, AAA тоглоомуудыг ихэвчлэн томоохон компаниуд хийдэг, маш их агуулгатай, хамгийн сүүлийн үеийн график технологийг ашиглан бүтээдэг, том багууд оролцдог бөгөөд тэдгээрт өөрийн гэсэн франчайз байдаг.

Видео тоглоом хөгжүүлэгч гэж хэн бэ?

Хөгжүүлэгчид бол тухайн тоглоомыг бодит болгосон бүтээлч сэтгэлгээтэй хүмүүс юм. Тэд тоглоомын агуулга, үзэл баримтлалыг боловсруулж, түүний механик графикийг зохион бүтээж, урлагийн бүтээл болгож, кодыг боловсруулж, аудио элементүүдийг нэгтгэдэг. Тэд тоглоомын техникийн болон уран сайхны талыг хариуцаж, тоглоомыг тоглогчдод сонирхолтой, тэднээс ур чадвар шаардсан, тоглоход урамтай тааламжтай байлгах үүрэгтэй.


Алдартай тоглоом хөгжүүлэгчдийн жишээнд Naughty Dog (Uncharted болон The Last of Us цувралуудаар алдартай), CD Projekt Red (The Witcher цувралыг бүтээгчид), Nintendo (Марио, Зельда зэрэг франчайзуудаар алдартай) багтана.


Видео тоглоомын нийтлэгч гэж хэн бэ?

Хэвлэн нийтлэгчид нь видео тоглоомыг санхүүжүүлж, зах зээлд гаргадаг  байгууллагууд юм. Тэд тухайн тоглоомыг нийтлэх, түгээхийн тулд хөгжүүлэгчдэд санхүүгийн дэмжлэг үзүүлэх, эрхийг худалдан авдаг.

Хэвлэн нийтлэгчид маркетинг, олон нийттэй харилцах, олны хүртээл болгох, заримдаа тоглоом хөгжүүлэхэд туслах зэрэг ажлуудыг гүйцэтгэдэг.

Хэвлэн нийтлэгчид тоглоомын турших, тоглогчдоос санал авах, нутагшуулах, туслах үйлчилгээ зэрэг нэмэлт эх сурвалжаар хангаж болно.

Тоглоомын алдартай хэвлэн нийтлэгчдийн жишээнд Electronic Arts (EA), Activision Blizzard, Ubisoft зэрэг орно.

Хамгийн алдартай инди тоглоомын платформууд

1. Steam

Steam бол хамгийн алдартай дижитал түгээлтийн платформ юм. Тоглоомоо тэнд нийтлэх нь түүний эргэн тойронд шуугиан үүсгэх хамгийн хялбар арга юм. 2004 онд Valve компани бий болгожээ.  Steam Greenlight төслийг эхэлсэн боловч дуусаагүй, стандартын шаардлага хангаагүй тоглоом маш их болж  2017 оны 6-р сард Steam Direct-ийг нэвтрүүлж, тоглоомуудын чанарыг нэмэгдүүлэх алхам хийсэн.

2. GOG

Тоглоом бүрэн хөгжүүлсэн бол GOG дээр гаргадаг. Маш хатуу шалгуураар сар бүрд хэдхэн тоглоом авдаг, тийм ч учраас энэ платформ дээр тоглоомоо гаргаж чадвал амжилтанд хүрэх нь дамжиггүй.

Itch.io нь зөвхөн инди тоглоомуудад зориулагдсан. Энэхүү платформын нэг давуу тал нь бүтээсэн тоглоомын явцаа өөрөө бүрэн хянах боломжийг олгодог. Мөн тоглоомын хамгийн доод үнийг тогтоож, худалдан авагчдад хүссэн хэмжээгээрээ төлөх боломжийг олгох сонголт бий. Itch.io вэбсайт нь сард 13.7 сая удаа “зорчдог” маш олон тооны үнэнч шүтэн бишрэгчидтэй бөгөөд ирээдүйтэй инди хөгжүүлэгчдийг дэмжихэд үргэлж бэлэн байдаг.

4. Gamers gate

Gamers Gate бол Steam, Uplay эсвэл GOG зэрэг платформуудаас тоглоомоо татаж авах боломжтой тоглоом, тоглоомын түлхүүр бүхий жижиглэн худалдааны дэлгүүр юм.

5. Game jolt

Game Jolt бол өөр нэг инди хөгжүүлэгчдэд ээлтэй платформ юм. Хэдийгээр энэ нь арван жил болж байгаа ч Itch.io-ээс арай бага танигдсан. Game Jolt дээр та Early Access хэлбэрээр тоглоомоо нийтэлж, платформ дээр devlog ажиллуулж, санал хүсэлтээ авч, төслөө чанаржуулах боломжтой.


Манай улсын хувьд Beer Night Studio бидний сайн мэдэх Fragile тоглоомыг нийтэлсэн даруйдаа Steam платформ дээр 7000 гаруй хүн татан авч тэргүүлж явсан түүхтэй Beer Night Studio-н дараагийн бүтээл, олон сарын хөдөлмөрийн үр дүн CARNAVAL HUNT тоглоом Kickstarter кампанит ажлаа эхлүүлэн эхний таван өдрийн турш 39,590$ босгон эхний зорилгынхоо 73%-д хүрж байсан.


Indie game
DreamHack in San Diego

Инди хөгжүүлэгчдийн тухай зарим нэгэн тоонуудаас дурдвал:

• 2021 оны байдлаар тоглоом хөгжүүлэгчдийн 46 орчим хувь нь өөрсдийгөө инди хөгжүүлэгчид бөгөөд 50% нь өөрөө өөрсдийгөө санхүүжүүлдэг гэж тодорхойлсон.

• Сар бүр 1500 гаруй шинэ инди тоглоом Steam дээр гардаг.

• 2010-2019 оны хооронд 82 инди тоглоом Steam дээр тус бүр 1 сая гаруй хувь борлогдсон.

• Инди тоглоомын хөгжүүлэгчдийн 75 гаруй хувь нь хагас цагаас ажиллаж тоглоомоо хөгжүүлдэг.

• 2021 оны 10-р сарын байдлаар Kickstarter дээр санхүүжилт авсан видео тоглоомууд ойролцоогоор 1.2 тэрбум доллар цуглуулсан байна.

Эх сурвалжууд:

Chat GPT

28 views0 comments

Recent Posts

bottom of page